ریمپ چانگان ایدو بخش دوم
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله قصد داریم از خودرو چانگان ایدو به طور دقیق و مفصل صحبت کنیم. از مشخصات فنی این خودرو و معایب و مزایا و تغییرات ایجاد شده توسط ریمپ خودرو خواهیم گفت. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با چندین سال تجریه در خصوص ریمپ و تیونینگ خودرو های مسابقه ای و شهری و خارجی توانسته است موفقیت های زیادی کسب کند با ما همراه باشید.

با ریمپ چانگان ایدو تمامی معایب موتور خودروی خود را یکجا برطرف کنید

ریمپ چانگان ایدو می تواند توان، گشتاور و شتاب خودروی شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

با ریمپ چانگان ایدو مصرف سوخت در خودرو کم و بسیاری از معایب موتور خودرو رفع خواهد شد.

در ابتدا لازم است بدانیم در طی فرایند ریمپ چه اتفاقی رخ می دهد که می توان اینگونه توان خودروی شما

را ارتقا دهد؟

ریمپ در واقع برنامه ریزی مجدد کامپیوتر خودرو یعنی ایسیو به حساب می آید.

کمپانی سازنده خودرو ها با برنامه ریزی ایسیو به عنوان مغز خودرو به انژکتورها دستور می دهند که چه میزان

سوخت را چه زمانی برای موتور فراهم آورند. شرکت های سازنده استاندارد خاصی را برای تمامی خودرو ها بدون

در نظر گرفتن کارکرد خاص و یا شرایط محیطی خاص در نظر می گیرند. در ریمپ ECU با تغییر پاشش یا زمان جرقه زنی، تغییر مجدد اکتان و… بسیاری از مشکلات در خودرو را که ماحصل استاندارهای یکسان شرکت های خودرو سازی بدون در نظر گرفتن شرایط کاربر است را می توان رفع نمود. ریمپ تخصصی است که باید به دست افراد کاملا حرفه ای انجام شود در غیر این صورت می تواند خسارات جبران ناپذیری به موتور خودرو وارد نماید اما شما با اندکی هزینه ریمپ ایسیو در نزد افراد حرفه ای و متخصص می توانید رانندگی لذت بخشی را تجربه نمایید.

معرفی چانگان ایدو

شرکت چانگان که در 152 سال پیش کار خود را با اسلحه سازی آغاز کرده بود، در سال 2010 به چهارمین کمپانی خودروسازی چین تبدیل شد. چانگان ایدو به عنوان یکی از محصولات این شرکت در مارس 2012 میلادی روانه بازار خودروی چین شد و همچنین در همین سال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت مورد بازدید شرکت کنندگان قرار گرفت. چانگان ایدو در ایران توسط شرکت سایپا وارد بازار خودروی ایران شد. کابین مدرن، صندوق بار بزرگ از مزیت های چانگان ایدو به شمار می رود. موتور 1.6 لیتری آن از نظر شاخص های محیط زیستی بسیار پاک ارزیابی شده و یکی از بهترین خودروهای چین به لحاظ سازگار با محیط زیست به شمار می رود. توان موتور برابر با 120 اسب بخار و خروجی گشتاور در آن، برابر با 160 نیوتون متر است. سیستم انتقال قدرت در چانگان ایدو از یک گیربکس چهار دنده ای اتوماتیک نیز بهره می برد. این خودرو دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ با آرایش خطی و مستقیم است. ظرفیت باک در آن 52 لیتر است.

این خودرو مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS و چهار کاناله و EBD است و همچنین با دو کیسه هوا ایمنی قابل قبولی را برای سرنشینان خود فراهم آورده است.

ریمپ خودرو چانگان ایدو در سه سطح انجام می شود:

1-      ریمپ چانگان ایدو در سطح استیج 1 یا سطح شهری که در این سطح از ریمپ ایسیو در جدول پاشش سوخت و مقدار جرقه زنی تغییرات اساسی ایجاد می شود که منجر به افزایش شتاب و توان خودرو تا مقدار 10 الی 15 درصد می شود از این سطح از ریمپ برای افرادی که تمایل به یک رانندگی لذت بخش در سطح شهری دارند توصیه می شود.

 

2-    ریمپ چانگان ایدو در سطح استیج 2 یا سطح بیرون شهری که در این سطح از ریمپ ایسیو علاوه بر تغییر در جداول پاشش سوخت و مقادیر جرقه زنی، تغییرات اساسی در میزان اکسیژن ورودی و دریچه های گاز نیز انجام می شود که منجر به فزایش شتاب 15 الی 20 درصدی توان موتور و شتاب خودرو می شود. برای کسب نتیجه قطعی باید علاوه بر ریمپ خودرو استیج 2 تقویت مکانیکی موتور در هدرز و کیت مکش نیز انجام شود.

3-      ریمپ چانگان ایدو در سطح استیج 3 که برای شرکت در مسابقات رالی و با سوخت های خاص انجام می شود. همچنین در این سطح باید تقویت مکانیکی موتور خودرو به طور 100 درصد انجام گرفته باشد.

مشکلاتی که با ریمپ چانگان ایدو رفع می شود

ریمپ چانگان ایدو موجب افزایش مطلوب شتاب در خودرو با تغییرات برنامه نویسی جداول جرقه زنی و پاشش سوخت می شود.

افزایش قدرت موتور و گشتاور خودرو با ریمپ ایسیو در چانگان ایدو ایجاد می شود

REMAP ECU باعث کاهش دمای فن در چانگان ایدو خواهد شد

رفع لرزش خودرو در حالت درجا را نیز درپی خواهد داشت

باعث رفع مشکل استارت سرد در خودرو نیز می شود

همچنین باعث کاهش مصرف سوخت و تطابق با سوخت موجود در جایگاه های ایران می شود

باعث رفع کپ حین حرکت خودرو خواهد شد

باعث حذف صدای ناک در خودرو می شود

ریمپ ایسیو موجب رفع تاخیر پدال گاز نیز خواهد شد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: